Monday 13 February 2017

KALAU MINAT, BOLE CUBA - ENAM (6) FAEDAH TIDUR BOGEL

Info PatiMLB, Klik Sini!.
LONDON, 21 Okt — Mungkin tidur berbogel bukan sebahagian budaya kita walau tidak dinafikan diam-diam setiap orang pernah berbuat demikian.

Jika bilik tidur di rumah kita tidak mudah diganggu ahli keluarga lain atau rakan rumah sewa, mungkin kita boleh tidur berbogel bagi meraih manfaat seperti disarankan akhbar The Telegraph.

Akhbar ini menyenaraikan tujuh tetapi kami memilih enam kelebihan tidur berbogel daripada laporan ini kelmarin, yang memetik ulasan pakar kesihatan dan tinjauan lepas.

Baca Dulu. Jika Bersetuju, Boleh Cuba Malam Ini! Okeyyy!!..

1. Kualiti Sperma Lebih Baik:
Kajian Institut Kesihatan Kanak-kanak dan Pembangunan Insan Maryland, dan Universiti Stanford mendapati tidur dengan pakaian ketat, seperti seluar pendek “boxer” boleh mengganggu penghasilan sperma dan merendahkan peluang untuk mendapat bayi.

Memakai “boxer” yang ketat merupakan kesilapan utama—ia meningkatkan suhu kerandut buah zakar yang boleh menyebabkan kualiti sperma lelaki berkurangan.

Lelaki yang memakai seluar dalam yang longgar pada siang hari dan berbogel di sebelah malam meningkatkan 25 peratus kualiti sperma, menurut kajian tersebut.

2. Tidur Lebih Lena:
Kebanyakan pakar tidur bersetuju tidak berpakaian semasa tidur membantu mengatur suhu — menyebabkan tidur lebih baik, nyenyak dan menyenangkan.

Suhu badan menurun ketika tidur tetapi memakai seluar dalam atau baju tidur akan mengganggu proses ini.

3. Boleh Kuruskan Badan:
Bukan main-main! Badan yang terlalu panas ketika tidur tidak dapat membebaskan banyak hormon pertumbuhan yang digunakan untuk membaiki sel.

Sebaliknya, tahap kortisol (hormon tekanan) anda akan kekal tinggi, menyebabkan kadar insulin naik pada waktu malam.

Akibatnya, badan anda kekal dalam keadaan “panik” dan bukannya dalam keadaan “penyembuhan”, lalu memilih untuk menyimpan lemak daripada membakarnya, kata pengkaji Universiti Warwick yang mendapati hubungan antara tidak cukup tidur dengan risiko kencing manis dan sakit jantung.

4. Kelihatan Lebih Muda:
Hormon pertumbuhan yang membantu anda membakar lemak juga dikenali sebagai agen anti-penuaan. Dengan membaiki sel anda, ia membantu melicinkan luka kulit, bintik, dan malah kedutan.

5. Mengelak Jangkitan Kulat:
Memakai baju tidur atau “boxer” akan menyebabkan peluh. Tidur berbogel membantu kelangkang anda bernafas—menyebabkan anda dijauhi jangkitan kulat.

“Memastikan bahagian ini sejuk, kering dan ‘berudara’ pada waktu malam akan membantu mengurangkan panas yang menggalakkan kulat — terutamanya di musim panas,” kata Dr Sarah Brewer kepada portal berita Mail Online.

6. Percintaan Yang Lebih Bahagia:
Maaf, faedah ini mungkin bukan untuk yang masih bujang — tapi mereka yang berkongsi tempat tidur dengan orang tersayang setiap malam. Berbogel di tempat tidur boleh mengeratkan hubungan.

Berdasarkan tinjauan pada 1,000 responden, 57 peratus yang tidur berbogel dilaporkan lebih bahagia dalam hubungan berbanding 48 peratus yang berpakaian.

Mungkin tidak mengejutkan, kebahagian itu hasil sentuhan kulit pasangan yang membebaskan hormon “gembira” oksitosin. Hasilnya, anda berasa lebih bahagia, lebih rapat dengan pasangan, dan — ya — lebih berminat untuk hubungan intim.

BERMINAT MENDAPATKAN 
PATI ASLI MINYAK LINTAH PLUS BELACAK (PatiMLB)
---------------------
Nak Beli, Taip: "PatiMLB"
Nak Jadi Agen, Taip: "Agen69"
----------------------
SILA WHATSAPP: +60182778070
WeChat ID: PATIMLB69
PM DiFB: Dapatkan Saya PatiMLB!

Anda Mungkin Juga Berminat:


No comments:

Post a Comment